Sanoma

Customer Journey mapping

type onderzoek

  • customer journey
  • doelgroep onderzoek
  • trend onderzoek
  • klantreis

aanpak

  • creëren touchpoints
  • customer journey map
  • kwantitatief online onderzoek
  • trend analyse

deliverables

  • customer experience
  • sales en marketing insights
  • behavioral analytics
  • ROI
choice-insights-strategy-sanoma-customer-journey

Challenge

CHOICE voert al enkele jaren samen met Sanoma Parenting het customer journey onderzoek uit hoe (aanstaande) moeders op welk moment zijn te bereiken. Bij gezinsuitbreiding verschuiven aankoopcriteria. Als marketeer heb je weinig tijd om merkvoorkeur te creëren. Sanoma Parenting wenst adverteerders structureel inzicht te bieden in het gedrag als het gaat om oriëntatie, informatie, communicatie en aankoop bij baby-, dreumes-, en peuterproducten.

Als adverteerder is het zeer waardevol betrouwbaar inzicht te hebben op welk moment je doelgroep zich oriënteert op baby- en peuterproducten zoals een kinderwagen, buggy, fietsstoeltje, luiers, vakanties, financiële producten, etc en op welk moment men tot aanschaf overgaat. In de 6e maand van de zwangerschap of in de eerste na de geboorte?

Solution

CHOICE ontwikkelde de First Time Mum customer journey. In totaal worden tweejaarlijks bijna 10.000 (aanstaande) moeders ondervraagd over ruim 60 baby- en peuterproducten. Het zeer omvangrijke onderzoek levert Sanoma Parenting een schat aan sales- en marketinginformatie op voor haar adverteerders. Op welk moment moet ik welke informatie via welk kanaal en welk medium aan welke doelgroep beschikbaar maken om mijn ROI te maximaliseren? Van maand tot maand in kaart gebracht. Relevantie is key: de customer journey geeft marketeers haarfijn inzicht hoe je moeders op het juist moment bereikt.

Sanoma presenteert de uitkomsten iedere keer uitgebreid op haar adverteerdersdag.

"Ik ken de markt goed. Dan komt er ineens een bureau voorbij waarmee het heel prettig samenwerken is, dat flexibel is en heel goed werk blijkt af te leveren. De verrassing zit dan op meerdere niveaus."

Consultant Strategy & Insights

Succesvol opzetten customer journey?

Zet de klantbeleving centraal

Meer info?